søndag den 13. maj 2012

Informationsmøde

Igår lørdag var jeg til et informationsmøde i Vejle med de andre folk fra Explorius. Det var super hyggeligt at møde de andre, og det var sjovt at man kunne kende en del fra facebook. Mødet tog 8 timer. Da vi kom, fik vi udleveret en elev manual, som giver gode råd i løbet af vores år. Den inderholder alt muligt ex. råd ved hjemveproblemer, pakkeliste, karakterskala, opførsel overfor værtsfamilien med (meget) mere. Først havde to timer, hvor vi fik en masse praktisk info omkring værtsfamilie, fly, skole osv. Jeg var en del af de heldige 30% som allerede har fået familie, men omkring juni vil cirka 50% have det. Jeg er bare så lykkelig over, at jeg ikke er en af dem, som kan risikere først at få værtsfamilie et par dage afrejse! I de to første timer var der også nogle tidligere udvekslingsstudenter, som fortalte om deres år og erfaringer. Udover det var der også to fra Taiwan som pt. var i Danmark på udveksling. Det var faktisk vildt, hvor gode de var blevet til dansk på under et år. Vi havde også en Skype session med en elev, der var i USA med Explorius lige nu. 
Efter det blev vi delt op i forældre og elever. Vi skulle igennem nogle forskellige workshops - vi startede med nogle icebreakers, så noget om hvordan man kunne få hjælp og til sidst nogle cases, vi kunne komme ud for i USA. Til sidst samledes vi igen og havde en fælles afslutning på en spændende dag. 
.
Efter et langt møde tog vi hjemad, og jeg var simpelthen ved at dø af sult, så vi smuttede lige på McD på hjemvejen. And guess what, på McD mødte jeg tilfældigvis en der hedder Emma, som jeg havde talt en del med til infomødet. Det var sjovt, at vi lige rendte ind i hinanden der, og lige kunne spise sammen ;-)   
.
Det var en rigtig spændende og inspirerende dag, og jeg føler mig rigtig klar til at tage afsted nu. Man kan godt mærke at det hele kommer tættere og tættere på! Den kommende uge byder på 2 skoledage, en eksamen og derefter fri i 4 dage - skøøøønt!


På 18 sider, er pt ved side 10...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar