tirsdag den 22. januar 2013

What I've been up to

Ups, har helt glemt at opdatere her på bloggen i alt for lang tid. Sorry! Har slet ikke lige haft tid, hvilket vel er en meget god ting. Nå men siden sidst er der sket en masse ting. Vi startede først i skole den 7. januar, så vi havde en god lang ferie. Jeg tog med Anna og hendes værstmor på en lille tur til Port Townsend, som er en by der ligger cirka 30-40 minutter fra hvor vi bor. Vi fik set en masse super flotte steder, og vejret var fantastisk den dag - ingen skyer, så man kunne se bjergene helt klart. Vi fik taget masser af billeder nede på stranden, og ellers spiste vi middagsmad på McD og tog et smut forbi Goodwill, som er en kæmpe sencond hand store. Fandt en sweater til kun 6 dollars! Efter det tog vi ind til Port Townsend by på en hyggelig lille café. 

Dagen efter skulle vi til en begravelse (jep, har været til hele to begravelser nu) hos en af mine værtsforældres venner. Det var rigtig sørgeligt, selvom jeg aldrig havde mødt den person nogensinde før. Samme dag mødte jeg faktisk en rigtig creeper mens jeg var ude at gå alene, som sagde at han kunne give mig a ride, og prøvede at få mig til at komme ind i hans bil. Det var rimelig uhyggeligt, men gik selvfølgelig ikke med ham, man alligevel. Han speede bare super hurtigt op bagefter, så jeg ikke kunne nå at tage et billede af bilen. Troede altså ikke at sådan nogle ting ville ske i en lille by som Poulsbo, men hvad ved jeg. 

Ellers er jeg begyndt i vores Debate club på skolen. En af mine venner, som jeg har lunch med tog mig derhen en dag og det var faktisk sjovt. Det er kun hver onsdag for en halv time, men vi tager til turneringer og sådan, så det regner jeg hvert fald med at tage med til. Det skal jo prøves, og det kunne være super sjovt og man sover vidst på hoteller og ellers hygger man siger bare. Og  det ville helt sikkert være en udfordring, når man jo skal tale engelsk, wow. Men der er mange forskellige former for debat, måske starter jeg bare med en ting hvor man holder en tale, men det må jeg lige finde ud af! 

Jeg tog også i biografen med alle udvekslingsstudenterne på skolen. Vi ville rigtig have set Haunted House, som er en komedie som gør grin med scary movies. Men den var R-rated (ligesom mange andre fim) hvilket er utroligt irriterende, for så skal man være 17 år for at komme ind. Forstår det ikke helt, for de viser jo lignende film på TV, så det giver ingen mening. Men velkommen til Amerika, nogle ting her giver bare ikke mening haha. 

Sidste weekend havde vi vores mid-year orientation. Det var fint nok, vi skulle være en hel weekend i den her lejr, hvor vi så havde møder og talte om hvordan det hele gik. Det var en suuuuuuper lang weekend, og vi var et par stykker der var irriterede over at vi ikke kunne komme til at følge med i en super vigtig football kamp om søndagen for vi måtte ikke bruge mobiler, tv eller noget som helst. Og vi tabte desværre kampen, så nu er sæsonen ovre for Seattle, hvilket er så surt! Men følger dem bare igen næste år jo, hvor de vinder Superbowl.

I fredags havde vi en furlough day, hvilket betyder vi møder klokken otte og har fri 10.45 - skønt! Mig og min gode veninde, Taylor, tog så til Kitsap Mall, hvor jeg fik købt nogle gaver til min far og søster, som begge har fødselsdag her i januar. Efter det lejede vi Just Dance 4, og dansede løs. Vi tog også til skolen og så drengene spille basketball og bagefter tog vi hjem til Taylor og havde en sleepover. Det var super hyggeligt.  

I lørdags tog jeg til en ice hockey game med min værtsfamilie. Vores Seattle team spillede, men vi er ikke så vildt gode, så det er ikke NHL, men det var stadigvæk en rigtig god kamp. Og vi vandt 3-2, jubii. Det er meget anderledes end danske hockey kampe, for det er meget mere end bare en sports kamp. Der er alt muligt underholdning i pauserne, såsom Kiss Cam som zoomer ind på to personer som de tror er et par, og så skal de kysse. Men det er så sjovt for det skaber nogle akavede situationer nogle gange, haha. Ellers var der en masse konkurrencer, og folk dansede rundt til musikken for at prøvede at komme på storskærmen.

Dagen efter, i søndags, tog Maggi, Ali, Amber, Kelsey og jeg på hiking + jeg så Danmark spille håndbold over skype! Og i dag er det mandag/Martin Luther King Day (eller noget i den stil), så vi har ikke haft skole. Jeg tog til Alis gymnastic meet, hvor hun klarede sig rigtig godt. Bagefter tog jeg ud og løbe, og jeg ved ikke hvorfor, men mine acillescener gør rigtig ondt nu, men oh well. Håber i har det godt, og skal nok prøve at skrive lidt oftere, så det ikke bliver så langt hver gang. Her kommer lidt billeder. Knus og krammer. 


Port Townsend strand med bjergene i baggrunden - favorit place!

Wuhuu
Anna og jeg
Igeeeeen
Alisons gymnastic meet (NK er i lilla)
Ali og jeg på vej til begravelsen
Mid-year orientation - vi viser spirit selvom vi ikke må se kampen :-(
Matilda fra Sverige og jeg
Alle på campen
Ice hockey game (PS. Stolt af mit panorama billede)

Ali, mig og Amber 
Chase som hepper på vores Silvertips!
Hiking - Ali, Lucy, mig, Amber og Kelsey 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar