mandag den 3. december 2012

Blood drive, Oregon trip & movie night

Jubii, så blev det december! Her har vi stadig ingen sne, kun i bjergene, men jeg hører at der er sne i Danmark - så snyd. Den sidste uge har været super travl, og jeg har virkelig opdaget, at jeg har nogle fantastiske venner herovre! 

Mandag skete der ikke det helt store, andet end Anna (en af mine gode veninder + udvekslingsstudent fra norge) kom og så en film om aftenen. Tirsdag havde vi en blood drive på skolen, hvor man kunne skrive sig op til at donere blod i stedet for at have time. Og jeg havde sådant lidt tilfældigt skrevet mig op, fordi manden sagde at jeg jo kunne tænke over det, og komme hvis jeg ville. Og selvom jeg i starten overhovedet ikke ville gøre det, tænkte jeg over det noget tid, og endte så med at ville gøre det, så jeg kunne "face my fear" (eller noget i den retning, og selvfølgelig hjælpe nogle syge folk. Så jeg tog derhen om morgenen, og jeg var super klar. Først skulle jeg svare på en masse spørgsmål om mit helbred, og hvor jeg havde været med mere. Og allerede efter spørgsmålene sagde de, at jeg desværre ikke måtte donere blod, fordi jeg har boet 5 år eller mere i Europa. Hvilket betyder at mit blod ikke er amerikansk, og kan have farlige, europæiske sygdomme! Sygeplejersken jeg talte med synes også det var latterligt, men de var nødt til at følge reglerne. Men ja, i det mindste prøvede jeg. Efter den lille skuffelse var vi midt i 2nd period og vi ville ikke rigtig gå tilbage til kun en halv klasse, så mig og min ven, Brendan kørte på et lille trip til downtown og fik doughnuts og varm kakao. Tirsdag var også første dag vi havde min badminton club, der var ikke super mange, men det var jo også første gang, så det kommer helt sikkert. Vi spiller hver tirsdag og torsdag i lunch, for det er det eneste tidspunkt hallen er fri. 

Onsdag og torsdag tog jeg med min værtsfamilie til Portland, Oregon! Vi boede på et rigtig lækkert hotel, og vi tog til en kvinde fodbold kamp imellem Ireland og USA, og vi vandt selvfølgelig med hele 5-0. Efter kampen kom alle spillerne rundt og skrev autografer, det var super fedt. Dagen efter kørte vi til en masse outlets butikker og shoppede. Og vi tog til Voodoo Doughnuts, som er et kendt doughnuts sted i Portland. 



Portland, Oregon 

Ali, mig og Amber på hotellet 
Til soccer kampen 
Min skønne værtsfamilie og jeg 
Alex Morgan der signerer Amber trøje  

Bacon doughnut, peanutbutter/Oreo doughnut og Oreo doughnut (min, hehe)
Woodburn outlet center! Havde alt - Nike, Forever 21, Adidas, Charlotte Russe, Tommy Hilfiger osv.
Mig, Amber og Ali i outletcentret
Torsdag aften havde vi vores soccer end-of-season ting. Først holdt vores coach en tale, og derefter blev vi alle kaldt op og fik vores diplomer. Efter det holdt vores kaptajner en tale, hvor de gav gaver til trænere og hjælpere. Og jeg blev kaldt op igen, fordi de havde lavet mig et billede af alle pigerne med deres navne på, som jeg kan tage med hjem som et minde. Vi havde også et powerpoint show med billeder fra hele sæsonen, og alle seniors havde deres eget powerpoint show med billeder fra vi var små til nu. Det var så sjovt at se, og jeg havde ikke set mine billeder forinden, men de var faktisk helt fine. Tak mor! 


Fredag tog mig og Anna på Subway efter skole, og om aftenen tog jeg til skolen og så pigerne spille basketball. Og derefter tog mig og Anna hjem og så film igen, igen. Haha. Lørdag aften havde jeg en Channing Tatum movie night med 5 andre piger, og vi så en masse Channing Tatum film og hyggede en masse. Næste  movie night har vi allerede talt om skulle være Zac Efron. I dag søndag tog vi til min onkel og tantes hus og bagte jule småkager hele dagen. Fik dog ikke lavet noget dansk overhovedet, men vi aftalte at fortsætte næste weekend, så mon ikke det bliver til nogle pebernødder der. Knus herfra, håber i alle har det godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar